12 گام جهت ارتقاي عکاسي براي اينستاگرام

اگر شما در حال خواندن اين مقاله هستيد وعلاقه مند به عکاسي ديجيتال ، پس به احتمال زياد شما کاربر اينستاگرام هستيد،يکي از محبوب ترين رسانه هاي اجتماعي در زمينه عکس. تنها چهار سال پس از راه اندازي،اينستاگرام اکنون بيش از 300 ميليون کاربر دارد و کاربرانش همچنان در حال افزايش هستند.

300ميليون عدد بزرگي ست، جامعه اي که تعداد زيادي عکاس درآن فعاليت دارند و نيز فرصتي براي تبديل شدن به يک عکاس برتر، چگونه مي خواهيد در چنين جمعي بدرخشيد؟ بسياري از وب سايتها اين ادعا را دارند که سريع ترين راه را به شما نشان مي دهند، اما بسياري از آنها مشاوره نادرستي ارائه مي دهند که هيچ فايده اي نخواهد داشت.. در اينجا تعدادي استراتژي بيان مي شود تا به شما کمک کند با به نمايش گذاشتن عکسهايتان از طريق اينستاگرام بتوانيد اعتبار مناسبي به عنوان عکاس به دست آوريد .
1.هنرمندان بزرگ آثار بي نظيري خلق مي کنند
تفاوت بين يک هنرمند خوب و هنرمند بزرگ در اين است که هنرمندان بزرگ آثار بي نظيري خلق مي کنند. هيچ کسي انتظار ندارد شما به رقابت با عکاسان نشنال جئوگرافيک بپردازيد بلکه شما بايد با دقت به آنچه به اشتراک مي گذاريد توجه داشته باشيد. اگر مردم با ديدن فقط يک عکس ناخشنود شوند آن وقت است که طرفداران خود را ازدست خواهيد داد.فقط عکسهايي را به اشتراک بگذاريد که خودتان از ديدن آنها حيرت زده مي شويد.
زود زود هم عکس پست نکنيد.هفته اي يک يا دو عکس کافي ست و به اين ترتيب طرفداران با علاقه و بدون خستگي عکسهاي شما را دنبال خواهند کرد.
2. نقطه قوت خود را بيابيد
به عنوان يک عکاس به اين بينديشيد که: چه چيزي باعث مي شود شما از هر کس ديگري متفاوت باشيد؟ نکته جالب درباره اينستاگرام اين است که افراد متعددي با سليقه هاي مختلف از سراسر جهان در آن حضور دارند. عکسهاي مختلفي فقط از يک موضوع در کشورهاي مختلف را مي توانيد در اينستاگرام مشاهده کنيد و به سليقه طرفداران پي ببريد.
فراموش نکنيد که: تنها کسي که مي تواند توانايي شما را به ديگران نشان دهد خودتان هستيد.آيا به عکاسي از صنايع دستي علاقمند هستيد؟ پس به بهترين عکاس در اين زمينه تبديل شويد.اگر هم قصد داريد لحظات شخصي زندگي تان را با عکسهاي روزانه به نمايش بگذاريد حتما يک حساب کاربري جداگانه مخصوص دوستان و افراد خانواده تان ايجاد کنيد.
3. از يک دوربين واقعي استفاده کنيد
بله، گوشي هاي هوشمند امکانات عکاسي خوبي دارند اما يادتان باشد فقط به کمک دوربينهاي DSRL است که مي توانيد عکسهاي فوق العاده اي با فاصله کانوني مناسب بگيريد و حق انتخاب بيشتري براي تغييرعمق ميدان عکس خواهيد داشت،قابليتي که گوشيهاي هوشمند فاقد آن هستند. به علاوه با عکاسي به کمک دوربينهاي DSRL مي توانيد در مرحله ويرايش عکسها را تدوين کنيد.

4. مرحله تدوين و ويرايش را جدي بگيريد
اينستاگرام محلي ست که هر کسي با سبکها و کيفيتهاي مختلف عکسهايش را به نمايش مي گذارد .اما شما به اين شکل عمل نکنيد.عکسهاي بي نظير محصول شکار لحظه ها نيستند بلکه آنها مورد ويرايش قرار مي گيرند. نور، سايه، و وضوح عکسها را تغيير دهيد تا به نتيجه دلخواه برسيد.شما به عنوان عکاس نبايد بلافاصله پس از گرفتن عکسي آنرا در اينستاگرام منتشر کنيد، بلکه قبل از آن بايد ويرايشهاي لازم را انجام دهيد. پس از تمام فيلترها و افکتهاي موجود کامپيوتري استفاده کنيد تا بهترين نتيجه حاصل شود.

5. با عکس تان يک داستان را به اشتراک بگذاريد
عکسهاي خارق العاده هميشه تاثيرگذار هستند و چيزي را روايت مي کنند. پس داستان خوبي را روايت کنيد.وقتي تصاوير را با کلمات قدرتمند ادغام مي کنيد، تاثير احساسي خاصي در بيننده به وجود مي آوريد و موجب مي شويد آنها به عکسهاي شما وابستگي احساسي داشته باشند.هيچ کسي انتظار ندارد شما مانند همينگوي نويسنده قهاري باشيد ،اما انتخاب صحيح کلمات و ترکيب آنها با عکسهاي مناسب نتايج شگفت انگيزي براي بيينده هاي شما در بر خواهد داشت.
6.به همراه عکسها سوالاتي را مطرح کنيد
تفاوت بين يک داستان و يک تيتر پرسشي در اين است ، که يک داستان ارتباط عاطفي بين بيننده و تصويرايجاد مي کند و سوال يک ارتباط شخصي بين بيننده و شما به وجود مي آورد. سوالات شما نبايد محدود باشند، بلکه بايد فضايي را براي طرفداران خود به وجود بياوريد که بتوانند با بيان داستانهايشان شما را همراهي کنند. هرگز فراموش نکنيد، بسياري از کاربران اينستاگرام تازه با دنياي عکاسي ديجيتال آشنا شده اند و به دنبال ارتباط باسايرين هستند و اين فرصت خوبي ست .

7.استفاده از هشتگ به طور موثر
تا زماني که از هشتگ در عکاسي خودتان استفاده نکرده باشيد پي به کارايي ان نمي بريد.بايد افعال و کلماتي را که افراد به جستجوي ان مي پردازند به صورت هشتگ در زير عکسهايتان به کار ببريد تا شانس ديده شدن عکسهايتان افزايش يابد.بررسي کنيد و ببينيد چه کلماتي بيشترين بازخورد را داشته اند.حتي از اين طريق مي توانيد با ساير عکاسان هم مرتبط شويد و در نهايت طرفداران بيشتري به دست آوريد.
8.از خواب بيدار شويد و عکس منتشر کنيد
صبح، زماني ست که بسياري از کاربران اينستاگرام قبل از هرکاري حساب کاربري خود را چک مي کنند. پس اين فرصت را غنيمت بشماريد.به منطقه زماني طرفداران خود دقت کنيد و هميشه اول وقت براي آنها عکسها را به انتشار بگذاريد. هرچند اين قاعده براي کساني که در سطح جهاني فعاليت مي کنند کاربرد چنداني ندارد. به اين موضوع فکر کرده ايد که آيا بهترين روز هفته براي ارسال عکسها چه روزي ست؟ مطالعات نشان مي دهد که روزهاي يکشنبه، بيشترين ميزان فعاليتها در اينستاگرام وجود دارد، روز تعطيل و کلي وقت آزاد.
9.يک انجمن بسازيد
با يافتن و ارتباط برقرار کردن با عکاساني که آنها را مي شناسيد و به کارشان علاقه داريد، يک جامعه هنري ايجاد کنيد.اين اقدام پرتلاشي ست پس زود دلسرد نشويد و بدانيد کار باارزشي انجام مي دهيد.به دنبال هشتگهاي مناسب باشيد و ببينيد چه کساني آنها را ارسال کرده اند.وقتي عکس زيبايي مي بينيد،حتما نظرتان را درباره آن منتشر کنيد.احتمال دارد آنها هم حساب کاربري شما را بررسي کنند و به اين ترتيب ارتباط برقرار شود.مراقب باشيد هرکاري که مي کنيد نبايد اصلا به صورت مستقيم از افراد تقاضا کنيد تا به طرفداران شما بپيوندند.
10.برتر باشيد
از طريق ايجاد روابط با ديگر کاربران خود را به جايگاه برتري برسانيد.اين حرف در عمل دشوار است اينطور نيست؟وقتي کاربري براي شما پيام مي گذارد سعي کنيد با کلمات عادي پاسخ ندهيد و با تشکر ساده سر و ته قضيه را هم نياوريد بلکه از کلمات زيباتر و معناداري براي پاسخ به انها استفاده کنيد . وقتي کاربري به خودش اين زحمت را داده تا برايتان پيام بگذارد براي اين رفتارش ارزش قايل شويد و با پاسخ مناسب اين اقدامش را تشويق کنيد.
11. سايرين را هم به گفتگو دعوت کنيد
با عکس گرفتن از ديگران يا مطرح کردن انها در پيامهاي ارسالي تان سعي کنيد انها را هم به جمع خودتان دعوت کنيد.به هنگام سفر با افراد محلي عکس بگيريد از مکانهاي خاص محل زندگي شان عکس بگيريد و با توضيحاتي انها را در اينستاگرام خود منتشر کنيد .به اين طريق به معرفي جامعه شان پرداخته ايد و به نوعي انها هم تشويق به انجام عمل متقابل خواهند شد و در نهايت فرهنگ جالبي در حوزه عکاسي رايج مي شود.
12. در مورد ايجاد انجمن،طرفداران خود را سردرگم نکنيد
بهتر است 100 طرفدار فعال و دائمي داشته باشيد تا انبوهي از طرفداران که هيچ واکنشي به عکسهاي شما نمي دهند.هرگز نبايد هدفتان اين باشد که طرفداران زيادي به دست اوريد بلکه کيفيت عملکرد اين طرفداران مهمتر است.اگر گرفتار قاعده افزايش تعداد طرفداران شويد يک زماني به خودتان مي اييد و ميبينيد که از هدف اصلي تان دور شده ايد و مشغول حذف يا بلاک کردن طرفداران خود هستيد.يکي از معايب داشتن تعداد بيشماري طرفدار غيرفعال اين است که ضريب احتمال توصيه حساب کاربري شما به سايرين کاهش خواهد يافت.

>

دانشنامه

>

مقاله

فروشگاه مرکزی کانن

پیگیری سفارشات

درباره فروشگاه مرکزی کانن

سیاست ها و راهبردها


فروشگاه مرکزی کانن

گیلان - رشت - خیابان لاکانی - روبروی بانک ملی - فروشگاه مرکزی کانن

بخش فروش : 33239498-013

بخش فروش : 33244314-13

تعمیرات پرینتر : 33252914-13

تعمیرات دوربین : 33223767-13

instagram/canonpersia

telegram.me/canonpersiacenter

تمامی حقوق محفوظ و در اختیار فروشگاه مرکزی کانن می باشد
فروشگاه مرکزی کانن - فروش انواع دوربین عکاسی دیجیتال , انواع کیف دوربین ,سه پایه عکاسی و فیلمبرداری و سایر تجهیزات دوربین همچنین تعمیرات حرفه ای دوربین عکاسی
استفاده از هر قسمتی از اطلاعات این پایگاه اطلاع رسانی بدون مجوز کتبی ازفروشگاه مرکزی کانن ممنوع میباشد

طراحی و اجرا از استودیو وبلیزیا